90 mil senare

Under loppet av en vecka har jag åkt över 90 mil och varit  med om två stora högtider. Först SR K och anläggandet av livstidslöften i Rögle kloster. Och sedan var det dags för årets Klaradag på Klaradals kloster. Även den dagen var enormt berikande med sin klara förkunnelse och det viktiga i det kristna livet i centrum. Jag har fått känna mycket djup gällde vid dessa båda samlingar.  Först hade jag låtit meddela att jag troligen inte orkade med KLARADAGEN pga resan till Rögle kloster, och skall sanningen fram så orkade jag inte. Men så ringde en god vän och erbjöd mig att följa med, och då slog jag till, vi kom dit som dagens överraskning, och på mig väntade en stor överraskning där, en person jag längtat efter att få återse. 

Vi kom hem vid 17 tiden och efter lite nödvändiga sysslor lade jag mig att vila, och med nödvändig paus för mat och insulin sov jag i mer än 15 timmar. Tala om att vara trött. Trött och lycklig! 

Det här får jag betala dyrt för, men fint var det att kunna få vara med både på måndag/tisdag och på lördagen. 

Tokig gammal tant för att vara en sk tuff tant, ja kanske, men vaddå det är så jag lever sedan åtskilliga årtionden, 

Ha det bra alla

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 90 mil senare

  1. anithakj skriver:

    Det finns nog bara ett ord: ”Underbart” ❤

  2. IngBritt skriver:

    Helt klart behövde du sömn efter allt detta 🙂

Lämna en kommentar