Här händer det saker !

Hej!

Det är XP som har ordet. Det har varit aningen turbulent hemma hos oss ett tag nu. Storkattan ( oj då, det stora människan menar jag förstås) har åkt ut och in på sjukhuset ett par veckor. Och nu senast blev vår gamla hund Simron sjuk samtidigt. Så pass att dom kallt beräknade att ta livet av honom i söndags morse. Nu har han enligt veterinären piggnat till igen, och kommer förmodligen hem tii oss i morgon eller på onsdag. Han får leva ett tag till säger dom och glada blir vi katter. Vem skulle vi annars trassla in oss i pälsen på. 

Han har det visst jobbigt nu, granne med en löptik. Ja ja, parar de båda sig så blir väl ungarna levande taggtråd.  Fula som stryk. Men den nya fina maten passade visst läppen på hundkräket. Vad gör dom inte för att få delikatesser. Jag tror definitivt att han fejkar alltså……

Våran tvåbenining börjar att se hungrig ut så jag får väl se till att hon stoppar i sig något innan hon tappar både vett och sans . Hon blir så konstig av blodsocker liksom. Fast det gillar jag, hon spiller godsaker då. Så nu säger jag tack och hej från den här hyddan i dag. 

XP

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Här händer det saker !

  1. IngBritt skriver:

    🙂 🙂 🙂

Lämna en kommentar