näääää

Nääää, nu får jag snart lägga ner den här bloggen alltså, jag missköter den ju så till den milda grad att det nästan är ofattbart.
Men å andra sidan händer det inte så hemskt mycket att skriva om, om man inte vill berätta vad man åt till middag vill säga.
Men jag är ännu mer kluven till en fotoutmaning som jag brukar delta i. Det handlar inte om placeringar, utan om allt tjafs som måste vara runt allting. Jag tror att det är en svensk uppfinning just tjafset alltså……….
Jag är så glad att jag är svensk, tjo ho.
 
det är bara en sak i livet som jag har svårt att fatta egentligen, och det är inte de stora gåtorna, för dom begriper jag inte alls, utan just det här småttiga som så lätt blir där människor kommer samman.
Och ju äldre folk blir, ju värre blir det. Somliga utövar tjafset med bravur hela livet för att sedan ha utvecklat det till att bli riktigt eländigt elaka också i sitt tjafsande när de kommer till åren. Jag fattar ingenting alltså, (OBS det här sista gällde inte fotoutmaningen utan diverse seniorföreningar )
 
om jag går fri själv, tja det vete sjutton om jag gör…. det är kanske det som gör det ännu hemskare.
 
Nu skall vi vara, nu skall vi vara …. snälla

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till näääää

  1. Birgit skriver:

    Trösta dig kära söstra mi med att dom stackarna som tjafsar har nog levt ett eländigt liv! Och så blir det gnäll och skäll och tjafs när dom får ett tangentbord under fingrarna!
    Jag e så glad att jag är glad!

  2. Lillatanta skriver:

    Kommer in för att lämna en stor kram och för att säga tack för att du finns
    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

  3. IngBritt skriver:

    ewa
    Detta är ingen kommentar till din blogg, utan tävlingen i HMC, du vann i slutstriden grattis till din fjärde plats.

Lämna en kommentar