Så tar vi ett tag igen

Jag har en tid varit lite för tungsint för att skriva blogg. Kan man inget annat göra än att klaga bör man hålla tyst. Det är bara så.

Jag skriver hellre om jag är lite arg i så fall. Och arg är jag lite mer frekvent så att säga. Man skulle kunna påstå att jag har ett jämt humör. (Alltid lite småilsken i den meningen att det behövs inte speciellt mycket för att reta upp mig) men håll med mig, det är inget att skriva om det heller, det gör ingen människa glad.

Vad jag borde ha berättat om var lägerelden och grillkvällen då jag blev mer inrökt än inkrökt, hur nu detta kan vara möjligt

Jag avstod från att berätta om detta för min ensamhetskänsla bland familjer och kompisgäng fick mig lite down till sinnes. Nästa gång jag försökte att satsa på en samling på samma plats så hamnade jag på rygg pga hjärtflimmer och fick leta efter det goda glada humöret med förstoringsglas. 

I dag i skrivande stund mår jag däremot utomförträffligt väl och livet är riktigt trivsamt. Undrar just om detta tillstånd är avhängigt att jag sistliden onsdag för första gången handlade på MAXI med användande av sk självscanning. Dock med därtill kunnig person vid min sida. Ja hjälp !!!  Men i alla fall 😀

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Så tar vi ett tag igen

  1. irisnilsson skriver:

    Trevligt få läsa din blogg igen! Längtat!

  2. Catharina Lindvall skriver:

    Men så bra att du mår! Hoppas att vi ses i slutet av juli igen!
    Hälsa all dina fyrfotingar. Och lunchen kommer vad det lider …

    Catharina

Kommentera

