Äter enbart delikatesser Och en och annan liten kaka đŸ˜€

HÀr kan man börja undra, efter en vecka med extra goda middagar och en del kakor och tÄrtor, skall nu livet ÄtergÄ till normala ordningar, 

NĂ„ja sker det inte pĂ„ frivillighetens vĂ€g sĂ„ ordnar vĂ€l ekonomin till den saken, för att leva som det har gjorts veckan som gick gĂ„r bara inte i lĂ€ngden. Har festat mer eller mindre i Ă„tta dagar. Detta har skett pga de fantastiska mĂ€nniskor som jag har runt mig. De har inte kommit hit och begĂ€rt ”kaffe och hembakat” men de har fixat fika och middagar och kvĂ€llsmĂ„ltider allt eftersom. De har fixat och jag har Ă€tit. 

Jag rymde frÄn min 75 Ärs dag, och det gjorde jag helt rÀtt i. Den var bÀst att fira tillsammans med systrarna pÄ Klaradals kloster. Den innehöll en hel del saknad samtidigt som den var gjÀdjefylld, men jag hade inte orkat med den hemma i bostaden. 

Hunden Simron har förvandlats frÄn en ganska normal hund, till sjuk och dÀrefter tillfrisknad hund med nya Äsikter om hur mat skall vara beskaffad Àr att passa en nybliven gourmet . (Han ocksÄ)  jag kÀnner mig lite ensam efter alla mÀnniskor jag har haft omkring mig. Den enda som verkar opÄverkad Àr siamesen Katja. 

NĂ€sta gĂ„ng fĂ„r nĂ„gon av fyrbeningarna berĂ€tta hur de har det, jag Ă€r för mĂ€tt 😀

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionÀr och kökspolitiker
Det hÀr inlÀgget postades i Okategoriserade. BokmÀrk permalÀnken.

2 kommentarer till Äter enbart delikatesser Och en och annan liten kaka đŸ˜€

  1. IngBritt skriver:

    Men ganska skönt att inte allt kom pĂ„ en gĂ„ng…

  2. Catharina Lindvall skriver:

    Goa gÀnget!

Kommentera

