75 milda makter !

Nu har det hänt ! Kärringen har fyllt 75 och fattar inget, tycker att sjuårsdagen var alldeles nyss. Men vet att det har runnit mycket vatten under broarna sedan dess.

Ville och orkade inte med en massa folk den dagen, så jag tog till rymmen. Trots det fick jag en helt underbar födelsedag. Jag åkte till mitt absoluta favoritställe Klaradals Kloster i sjövik. 

Vistelsen kom att bjuda på stora överraskningar. Blan annat kom en Chattkompis  på ett av mig mycket uppskattat besök. Efter det kom en av mina vänner genom hela mitt vuxna liv  också på besök. Henne hade nunnorna varit och hämtat. Och tänk detta att bara få se Bitte och prata med henne, en av de människor som påverkat mitt liv mer än någon annan. 15 år äldre än mig, men säkert mer vital.  Härligt var det.

Under dessa  dagar blev min gamla hund så sjuk att jag trodde att vi inte skulle mötas igen. Men han har piggnat till igen , lycka är det. Och jag tänker på mina vänner som passade honom, arma dom, jag lägger minst 100 tack nere i vänstra hörnet av sidan ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 75 milda makter !

  1. bergalott skriver:

    Nej nu stavade jag fe men det ä tangenten som det stå ett och ett på som inte fungea. Hihihih Nu fick du huvudby.
    😀

  2. Skogsfruun skriver:

    Nog kan man säja milda makter…för denna kärring har fyra år till på nacken…men det är ju till att föröka hänga med så gott det går
    Ha de gott

Kommentera

