Han hördes- pastorn

Var och  lyssnade till en gammal kollega i dag,, även han pensionär. Och belåtet konstaterades: japp, i dag hörde jag…

Han är inte högljudd, men han kan tala, en kunskap som håller på att gå förlorad i våra dagar. Det var fler som tog till orda, men dem hörde jag bara små sekvenser av. Samma högtalaranläggning och samma öron. Alltså hänger det något lite på talaren och inte enbart på tant med hörapparater.

Förutom att jag hörde var det härligt att träffa honom och hans fru igen, vi har haft mycket med varandra att göra genom åren. Positiva minnen, positiva återseenden.

Nu skall jag pausa lite, trots goda föresatser om att ta det lilla lugna så blev det en intensiv vecka och jag behöver dra i handbromsen.  Katten Ixus ligger redan parkerad vid min huvudkudde,  hunden har drösat ihop i en hög vid sidan av sängen. Senare blir det att laga mat, men nu – paus. 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Han hördes- pastorn

  1. kristina77blog skriver:

    Tojje Wirén är en underbar berättare och predikant jag fängslas av och inte somnar… somnade ju under min egen fars avskeds predikan 🙈

Kommentera

