Stora jultvagningen

Hej, det är hunden Simron 

Nu är det alldeles uppåt väggarna här hemma hos oss fem.  Här om dagen så kom den matten som ägs av en helig Birmakatt. Den dagen hände det: 

Min egen ägandes matte bevisade sin virrighet. Hon klev in i duschen med kläderna på och allt blev sjöblött.  Så ni kan tänka hu jag  har det och förstå varför jag inte gillar att bada. Det kan ju hända precis vad som helst med en sådan människa. Jag kommer att bita henne om hon drar in mig i badrummet! 

Men nu har hon gjort julens brunkål utan att drabba sig, så lite hopp finns det väl. Men den är såå enkel att göra så en mellanstadie elev klarar det, jag bara säger som det är. 

Men hur det än är, så här kommer ett GOD JUL  från mig, Simron och mina tre katter  och så från virrpannan förstås 😀

Simron

 

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Stora jultvagningen

  1. Inga Torsmark skriver:

    God Jul till alla i hushållet! Simron du får pyssla om virrpannan så lugnar hon ner sig.

  2. Catharina Lindvall skriver:

    Stackars Simron! Glad att du hälsar oss alla med
    En God Jul!
    Håll reda på din matte – lite knäpp är hon men ack så god, klok, snäll, ödmjuk och ett sjutusan till kvinna (fruntimmer)!
    Kram till er alla!

  3. IngBritt skriver:

    God Jul Simron med familj.. ❤

Kommentera

