En sån dag …….

Så  det kan bli. I dag skulle jag till tandläkaren mitt på dagen. Väl där blev jag av med tre tänder i en brygga på grund av ett brott på bärande tand, vilken fick avlägsnas och såret fick sys. Som kronan på verket fick jag svälja fyra panicillintabletter  innan ingreppet. 

Utöver det hade jag fruktansvärt ont i mina fötter, vilket fick mig att söka mig till vårdcentralen där man tog hand om såret i den högra foten fixade lit med den vänstra foten och så skrev man ut ett bredspektrigt antibiotika för det hela. Det gjorde ont och gör så fortfarande och jag är sååå trött på allt som blir feel .

Trött kom jag hem lagom till kvällsmat. Simron är hos goda vänner. Det är inte lätt med stor livlig hund i halkan när man har rejält ont i fötterna.

Hoppas att det läker fint nu så att tänderna kan fixas och fötterna vara gångbara. Är det någon av mina vänner som förstår den fromma önskan? 

Ha det bra kära vänner och besökare. Vi hörs !

 

 


 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En sån dag …….

  1. Catharina Lindvall skriver:

    Jag förstår.
    Ibland blir dé föör mycké och föör ofta …
    Håll ut! Du brukar klara det mesta även om dé är tufft!
    Hoppas Simron har dé bra.
    Själv ska jag försöka göra dagen lite trevlig tillsammans med mitt 13-åriga barnbarn.
    Vi behöver uppmuntra varandra – grabben och jag. Även tonåringar kan visa att; nu är
    det inte bra!
    Kram på dig!

  2. Carin skriver:

    Jag förstår Dej så väl, det blir bara fööör mycket ibland! Har upplevt det själv några gånger. Kram!

Kommentera

