Vicken människa alltså

Hej, det är Simron! Jag vill bara så här i dygnets sista skälvande minuter berätta vilken snurrig människa jag lever med. I dag skulle hon till vårdcentralen och få knepiga sår omlagda. Hon rusade och for för att hinna i tid och iväg åkte hon.

Vid Sandseryds kyrka tog det tvärstopp, det är specialförband hon har dom med sig i en speciell väska. Hon vände bilen också kom igen hem tårögt flämtande och uppstirrad, fick tag i väskan med grejerna och ut oc iväg. Hon var så att hon grät, för att med lite tur skulle hon vara där nästan i tid.

Efteråt förtäljdes det mig att den snurriga kärringen nästan framme uppfattade att två viktiga papper säkert som amen i kyrkan inte var med. (Det var dom inte nä)

Så kom hon då halvutrustad och lipande in på vårdcentralen och fick sin hjälp det var första gången de utförde denna omläggning med cytostatika och allt, så den här stirriga matten fick samla ihop sig och förklara . Ett rent elände är det att den enda vettiga av mina båda mattar gick och dog. Den här är ju för vimsig för att leva.

Så kom hon hem och allt var frid och fröjd trodde jag, ända tills hon vid 23.30. Kom på VAR ÄR FÖRBANDSMATERIALET OCH CYTOSTATIKAN !  Så då, mitt i natta flög hon ner i garaget, och jag kan berätta med ett litet snett leende att nu har vi materialet till rätta inga farliga saker på vift, vare sig cytostatika eller personnummer på diverse medikamentes burkar och tuber.

Så nu skall lelle Simron soooova, hoppas att kärringen gör det också!

Natti från allas er Simron.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Vicken människa alltså

  1. Inga Torsmark skriver:

    Om jag säger Weine till dig Simron blir du lika vimsig.

  2. Gun Välimäki skriver:

    vad du skriver bra och roligt Simron

  3. anithakj skriver:

    Men lilla gubben du har det inte lätt för tillfället ,men ser du vi är många som ber och skickar god energi till vimsiga matte .Du har iaf en matte som älskar dej och det är värt en hel del.Så du ,ha lite överseende .Ge na en puss på näsan så blir hon glad ska du se.
    Hare bra ❤

  4. Catharina Lindvall skriver:

    Kära Simron! Du har dé inte lätt, som ska hålla koll på kattkompisar och stirrande pastorsmatte. Vet inte om jag kan hjälpa dig men det låter som om du fixar henne …
    Men var har den där matte sin vårdcentral? Vá skulle hon via Sandseryd att göra?
    Och måste hon komma ihåg så mycket som material och medikamenter? Kolla med den där ”virrpannan” om det verkligen ska gå till så här! Hon kan väl få hjälp som hon brukar få – hemma hos dig.
    Kram Simron! Hör av dig om hon blir virrigare än vanligt!

    • macthilda skriver:

      Nä hon får inte mer hjälp hemma nu när hon kan köra bilen. Och Sandseryds berodde på trafikläget och att det var det lugnaste sättet att ta sig tii kortbovägen just då. Medikamentens has inte hemma på en vårdcentral, så de får man vackert ta med sig. Men får dem på sk rekvisition. Plåster och gasbindor har dom, men det behöver hon inte…. Rekvisitionen kommer från hudkliniken.

      • Catharina Lindvall skriver:

        Bra Simron, att du har koll på läget! Håll koll på henne pastorsmatten. Hoppas jag kan komma en stund snart nu när Berthil sticker till Iran, (vá han nu ska dit för?)

  5. macthilda skriver:

    Hm, där var min matte i tre månader, men det är helt annorlunda nu.

  6. kristina77blog skriver:

    Krama om matte från mig 💜

Kommentera

