Mitt i natta

image

 

Mitt i natten sitter jag här och glor på min blomma i köksfönstret. Jag kan inte sova, funderingarna över mina vänner som gått bort i cancer håller mig vaken. En för bara några dagar sedan och min ”syster  och själsfrände” för lite mer än åtta  månader sedan.

I gårdagens möte på hjärtats hus mötte jag ”de för alltid märkta” överlevarna. De människor som möter och tar sig an livet ännu en gång. De vet hur man lever! Helt och fullt ! 

Jag mötte överlevarnas medöverlevare, dem som hjälplöshetsångesten vridit sina knivar i med samma takt som deras anhöriga genomgått svåra behandlingar .

Jag hemfaller i djup beundran inför människans inneboende kraft, kraften att ta sig igenom, kraften att resa sig igen.

Men jag fylls också av sorgens vemod över dem vars tid tog slut.

Jo – det är en sådan natt. Åh fyyyy.

Men i morgon skiner solen och livet flödar åter !

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mitt i natta

  1. kristina77blog skriver:

    ❤️ Kram i natten

  2. Carin skriver:

    På nätterna kommer många tankar! Kram!

Kommentera

