Vet inte om jag tycker om na

Det är Simron. 

Efter vad som skett i dag vet jag faktiskt inte om jag gillar pastorsmatten längre. Först kom matten till den heliga Birman och ytterligare en människa som de kallar Babs. De hade med sig matrester från dagen innan, men ni skall inte tro att någon bjöd mig, åh nej.

Sedan fick kattmatten och pastorsmatten för sig att jag skulle kammas, och höst som det är så blir min päls full av fröer och av det blir det äckliga tovor, De gav sig på mig, och fyy säger jag bara, jag blev inte ens glad över godiset jag fick när allt var över, hm, det är bara en tovutredarmuta tänkte jag och blängde på dem medan jag åt. 

Sedan gav de sig till att byta lakan och beundra tvättmaskinen och snackade sig saliga över den, och jag fick inte lägga mig i sängen där det var nybäddat, har ni hört sånt folk. Nä, inte jag heller.

Och fika fick jag inget heller…… Nu har de gått och det är lika bra det, det räcker med en kärr……..Om hon nu bara slutar att skriva någon gång, så skall jag ut och slå en drill, och skaffa nya tovor på köpet, tji får dom 😀😀

Nu säger jag inte mer för då blir jag otrevlig, hej då från mig medan ni tror att jag är en snäll beardedcollie.

Er Simron

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vet inte om jag tycker om na

  1. Catharina Lindvall skriver:

    Kära Simron! Pastorsmatten vill bara väl även om jag håller med dig! Varför får man inte ligga i nybäddad säng? Dumheter! Och lite tovor är väl inte så farligt. Dé vore värre om det var fästingar som kryper i pälsen … Om pastorsmatten är besvärlig så hör av dig så kommer jag!
    Kram på dig Simron! Håll ut!

  2. IngBritt skriver:

    Det låter som man ska tycka lite synd om dig.. Och då gör jag det.. 🙂

Kommentera

