Här händer det saker

I dag på förmiddagen hände sådant som helt normalt och följdriktigt sker just här. Det är bara att skratta gott och ta emot.

på grund av ökat behov av snabb tillgång till tvättmaskin hade jag beställt en sådan och den skulle komma i dag. På grund av elaka sår som behöver omläggning och sitter gräsligt illa till för självservice så skulle en sjuksköterska infinna sig för att utföra detta.

Tro mig eller ej, de kom samtidigt, tvättmaskinen och sjuksköterskan, vad annat var att vänta. Som tur är så har husets vaktmästare samma sinne för humor som jag, så vi bara skrattade glatt. Nämnda sjuksköterska tog också det hela med ro, men det kanske berodde på att jag pga omständigheter hade låst in siameskatten Katja och låst dörren om henne och hennes kattkillar. Prövningarnas antal var maxade utan dessa individers närvaro..

Just nu går tvättmaskinen ett alldeles eget program i händelse av att den skulle vara smutsig eller nåt sånt. Och jag, tja jag tänker att dra iväg mot spisen med språng .

 

image

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Här händer det saker

  1. Catharina Lindvall skriver:

    Jaa! Men grattis till maskin, vaktmästare och sköterska. Alla kan gå därifrån – utom maskinen!

  2. IngBritt skriver:

    Ser att kisse (IXUS ?) inspekterar underverket 🙂 🙂

  3. Inga Torsmark skriver:

    Nu kan du spara krafterna lite med en egen tvättmaskin. Ixus sköter vakten.

Kommentera

