Han slängde cykeln Och hoppade

 

Hej, det är Simron!

I dag har jag gjort storverk. Pastorsmatten gick med mig i ett snöre, det var lugnt och fint. Inte hörde hon cyklisten som kom upp bakifrån på andra sidan vägen, men det gjorde jag.

Jag kastade mig ut mot trottoarkanten och gafflade i. Karln blev så rädd att han slängde cykeln och hoppade rakt ut i trafiken. Wow vilken cirkus! Matten blev helgalen på mig, och gubben såg inte glad ut han heller.

Det slutade som tur var lyckligt!

Visst är jag duktig säg !

Men ok jag förstår varför ingen annan får gå ut med mig.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Han slängde cykeln Och hoppade

  1. Catharina Lindvall skriver:

    Hej Simron!
    Ska folk komma med cykel, så måste du ju få protester! I och för sig behöver du ju inte skrämmas på detta vis men mannen skulle ha kunnat signalera och förvarna dig!
    Det är klart bättre att skrämma leonbergare, så ta du pastorsmatten med dig till Granarp.
    Sköt om dig och alla 4- och 2- fotingar som droppar in!
    Vi ses Cath.

  2. IngBritt skriver:

    Men Simron då, skrämma livet ur cyklister även om jag tror det såg kul ut… 😀 😀 😀

Kommentera

