Månne det är klart nu?

Ö

Kan ni tänka er, just när jag trodde att livet var lugnt igen kom det ytterligare en människa in genom dörren. Alltså start för firande igen, dag nr 2. Nåja inget som jag får nytta av tänkte jag vis av erfarenhet, men tji fick jag, i dag fick JAG SIMRON en present. Jag har förstått att pastorsmatten tänker låta den gå till mitt matkonto, allså till ytterligare torrfoder. Men det är bra, jag behöver mat även på ålderns höst.

med sig hade människan en SMÖRGÅSTÅRTA. OJ VAD JAG SMÅFLINADE DET VAR EN MED RÄKOR , 😀

Räkor tar död på pastorsmatten, så nu fick jag se de två andra stoppa i sig av läckerheterna. Och det var nog gott, jag fick minsann inte smaka en enda liten bit. Hm varför får inte tvåbeningarna torrfoder, det skulle göra dem gott. Fast nja, de äter ju knäckebröd förstås.

Nu ligger pastorsmatten platt, hoppas att hon reser sig när det är dags för min kissrunda, annars spricker jag. Jag fick ju en förkortad tur mitt på dagen pga att den däe smörgåstårttanten skulle komma.

katterna, ja tro inte att de fick några räkor de heller. Här var det minsann ingen gäst som snodde undan räkor till katterna men katterna satt och tittade på, och jag tror nästan att snålvattnet rann på dem. På katterna alltså, inte på räkorna, de såg ganska kokta ut.

nu slutar jag för i dag, måste faktiskt ut och slå en drill…….

simron

 

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Månne det är klart nu?

  1. Catharina Lindvall skriver:

    Tack, Simron för att vi kan ha lite kontakt och hålla lite koll på pastorsmatte! Lite orättvist är de att bara få torrfoder och lite knäcke. Gäller förstås även dina kattkompisar? Människorna sitter där och glufsar i sig gósaker! Var rädd om dig vovven och se till att matte sköter sig – utan räkor, så var dé ju!

  2. Inga Torsmark skriver:

    Lite räkor tycker jag att ni fyrfotingar skulle ha fått. Häls från mig och såg det till matte.

Kommentera

