Pastor ska de va

I dag hade jag femtioelva ärenden att uträtta, oc de flesta en bra bit från hemmet. Vaknade trött efter gårdagens springande och tillika funderande tillvaro. Var hembjuden tii min kollega och församlingspastor på lunch, insåg att om jag spolar lunch och kollega kanske det andra kommer att funka. Kollegan är en förstående man så det ordnade sig. Men vad händer?

Vi åker iväg, gör viktiga ärenden och ärenden i övrigt också. Då kommer vi på att mat i all hast och enbart i eget sällskap blir prima. Vi dök in på en av ortens mathak plockade till oss och började äta i djup tystnad. DÅ hände det, en annan kollega stegade in på stället, också denne en uppskattad sådan. Han blev överlycklig över att slippa äta ensam och jag över att träffa honom, så där satt vi, och jag/vi konstaterade att det skulle visst vara pastorsträff i dag hur vi än gjorde. Men ingen extra tid gick åt och vi gjorde det vi skulle efter detta. Det viktigaste var ju undanstökat, vi hade hunnit tii banken innan de stängde. Och allt annat hanns med. Väl hemkomna blev det att vikariera för sängöverkastet.

kan meddela att jag tackade nej till en stoor frestelse i går, var erbjuden en ny lägenhet på ett underbart fint område, husets missionär och jag hade stått i kö för denna i flera år. Men den var nr 1 för dyr för min magra plånbok, som nr 2 kan nämnas att jag insåg att jag inte har landat än efter missionärens frånfälle och nog bör bo kvar i det som var vårt hem tills detta har skett. (För att bevara sinnesfriden något så när)

men frestelsen var stor som sagt.

nu gråter katterna. De är inlåsta för att inta falla för frestelsen att falla ner från balkongen, mycket frestelser här i dessa dagar. Bäst att ordna till det så att livet blir trevligare för dem om man skall vara populär i fortsättningen.

ha de gött !

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Pastor ska de va

  1. Catharina Lindvall skriver:

    Då får vi hoppas att pastorn inte hojtar till på lördag!
    Hälsa alla fötter som du har omkring dig!

Kommentera

