Ser ut

Jaha, så har man besökt stråförkortningsenheten igen och blivit friserad intill oigenkännlighet. allt för att överensstämma med passfotot och sådan ting. Detta besök skedde även på grund av stort behov av att även i fortsättningen kunna se ut, klart och tydligt utan ridåer av lugg i vägen.

Förr i världen kunde en sådan händelse göra att människor såg hur bra man såg ut, nu är det tvärtom, eländet och rynkorna uppenbaras för alla och envar. Men vaddå, livet sätter sina spår även i gamla pastorsnyllen.

Dagen i övrigt har varit varm och skön, nästan lite i varmaste lagen när man nu äntligen hade vant sig vid kyla och risk för frost skador. Men varför klaga, det var ljuvligt att återse solen och känna värmen krypa inpå så att man nästan ville skala av ett lager av de tröjor man under möda krängt på sig på morgonen.

I morgon är jag inbjuden eller utbjuden, vet ännu inte riktigt, och vet heller inte vad det kommer att innebära att vara antingen det ena eller det andra därvidlag. Får väl meddela senare. Jag tackade först nej till denna invit pga att morgnarna inte är min grej, det är då jag slåss med diabetes osv, det är då jag inte går att förflytta utan problem, men inbjudaren var enveten som en smålänning och bytte tid, så tja, jag föll till föga.

Även Simron är medbjuden, men där går gränsen för mig. Han har åldrats å huvudets vägnar och tror att han är till enbart för att skälla ut omgivningen. Han skäller och folk glor, och det är känsligt för mig att vara nyklippt, se konstig ut och därtill gå med en vilt skällande hund i snöre. Alltså Simron stannar här. allt annat vore en grov förolämpning mot mina medmänniskor.

Jo jag älskar honom, och vill fortsätta med det. men jag vill inte utsätta kärleken för press.

Var det här en onödig harang, ja ja, men besök då face book, där finns massor av onödigheter som är i klass med denna drapa. ta det eller lämna det alltså…..

Ha en skön kristi himmelsfärdshelg alla

” den begagnade prediktanten”

 

 

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ser ut

  1. Inga Torsmark skriver:

    Trevlig helg önskar en maläten kontorsråtta!

  2. Catharina Lindvall skriver:

    Vi tar dagen som den kommer!

Kommentera

