Morfar e dö !

Hej, det är jag, den vackra Kattja som skriver lite. I dag har jag haft besök av min mammas matte. Hon kom för att hälsa på mig. Men hon hade något tråkigt att berätta. Min morfar, den flerfaldigt prisbelönte TinTin är död. De fick ta bort honom sade hon, jag vet nog vad det är en fin omsskrivning för…. Tro inte att jag är dum.

Moffar var min trygghet när jag var liten, det var han som skötte om oss ungar, bytte blöjor och så. När jag själv blev vuxen och fick 6 ungar så hjälpte han mig med mina också, skönt det, för jag gav dem bara mjölk, sedan fick han ta över.

min morfar hade också DAMP ADHD, så det gick i släkten, en av mina ungar har det också och nu känns det som en dyrbar släktklenod (tala inte om det för bröderna Johansson bara), de tycker att jag är jobbig. Men i det här huset är alla jobbiga av tradition, tvåbeningarna också så det så.

Han var ganska mörk min fina morfar, och var alltid mycket nära, han trillade ner från höga möbler och så, precis som jag. Men alltid med bibehållen värdighet. Mina mattar, både missionärsmatten och den tjocka var väldigt förtjusta i honom..

tur att Jag har Johanssönerna och Simron. Jag träffar min mamma ibland, men där bor en syster till mig också, och hon sitter i trappan och starrbligar på mig och häver ur sig oförskämdheter hela tiden.

fast alla kan inte tycka om alla hela tiden säger pastorsmatten och tror att hon tröstar mig med det.

ja jag ville bara berätta att en stoor personlighet i kattvärlden har blivi död pga att han fick svåra följder efter influensan.

Varma hälsningar från mig

vackra Kattja

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Morfar e dö !

  1. Catharina Lindvall skriver:

    Underbara pastors matte!

Kommentera

