Ja se kärringar

Det är katten XP hos tjocka tanten som skriver.

jag råkade denna dag som inne är ta vägen över spisen med min svans i tjusigt höjdläge. Det skulle jag aldrig ha gjort. Där uppe under fläkten var det fett och klibbigt och min svanstipp blev heläcklig.

nu blev det fart på både kantorstanten och pastorstanten. Jag hade hört dem prata om att diska den där fläkten ett bra tag, men inte hade de kommit till skott med det, förmodligen tyckte de att det räckte med mina passager under den samma.

men som sagt, nu blev det fart. Pastorstanten for upp och började klämma överallt på mackapären oc seda satte båda in huvudena där inunder så de skymde sikten för mig, detta resulterade i att jag blev kladdig även på huvudet för jag ville ju se OCH hjälpa till.slutligen fick de loss eländet och diskade den nog 1,5 gånger per skaft. Nu började det bli riktigt underhållande  massor av äckligt vatten på golvet osv. Mina kattkompisar ilade till, för nu var det läge för att trampa runt och sätta spår.

vi siktade in oss på hela huset, men därav blev intet.

Nu ligger inkråmet tio fläkten på tork, tanterna slappar och flinar lite generat och jag slickar svanstipp modell äcklig. Jag säger bara en sak  –  annat var det förr….. Säger inget mer så har JAG inget sagt.

jam jam

XP

 

 

 

 

 

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ja se kärringar

  1. irisnilsson skriver:

    Du får nog se upp med de där tanterna XP för jag har hört ryktas om att de t.o.m. använt katter som fönstervadd!!! / Märta

  2. Catharina Lindvall skriver:

    Klok katt! Om inte han hittat äcklelet, så kanske vaktmästarn kommer och grälar på dina tanter! Det var just det våran vaktis kom och härjade om. ”Ni har ingen fläkt, det är bara en fläktkåpa! Men den ska tvättas!!!”
    Stå på XP och håll tanterna igång!

  3. IngBritt skriver:

    Tack XP för en rolig och underhållande läsning.. Det är inte så ofta det har hänt något här förut så jag har missat att titta in, men nu ska jag göra det ofta..

Kommentera

