Katten IXUS

Jag saknar min missionärsmatte väldigt mycket, varje kväll letar jag efter henne för att ge henne min goa äckliga lurviga leksak så som jag har gjort i hela mitt liv. Jag jamar så högt jak kan för att locka fram henne, men det hjälper inte. Hon är inte där.

jag börjar förstå hunden Simron som ibland är ledsen så han skakar hela han. Vår människa säger att de här känslorna kommer att lugna ner sig, och det hoppas jag verkligen att de gör. Det är är tufft även för en svartvit liten katt så det så.

pastorsmatten ser förresten lite sorgsen ut hon också, de var ju alltid tillsammans de där båda, de verkade att ha det så roligt.

ja det är inte lätt att vara katt och inte kunna fatta allt som sker, men så mycket fattar jag så att jag förstår att livet har förändrats för oss alla fem här.

Nu gäller det att vässa klorna och ta nya tag, jag skall försöka att förmedla det till pastorsmatten och de övriga.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Katten IXUS

  1. Catharina Lindvall skriver:

    Men lilla/stora IXUS; det är ju lite tufft för er just nu men om du kryper upp till Simron, så kanske ni kan trösta varandra. Pastorn blir också ledsen när ni letar efter matte – nästan jämt.
    Simron får i alla fall gå ut i buskarna och nosa och då glömmer han en liten stund att matte är borta såå länge. Jag får försöka komma någon em och trösta alla djuren och Pastorn och Kantorn. Jag är ju en värkmänniska och har dessutom ont i magen men det kanske är nyttigt att träffa folk, katterna och Simron. Vi hörs IXUS!

  2. macthilda skriver:

    kom gärna, men bara inte i morgon, söndag, för då skulle visst huset invaderas av K och B
    kram och klokrafs från IXUS

  3. Inga Torsmark skriver:

    Hej Ixus!
    Min människa är också lite ledsen just nu. Men jag gör allt för att kvicka upp henne! Hon kallar mig för sin lilla pojke. Men hon kan inte vara min mamma för hon har inte fyra ben. Ok hon får kalla mig för det.
    Vid tangentbordet din kattvän Texas.

Kommentera

