Simron, oh vilken natt

Mitt liv är för närvarande aningen annorlunda , inför årets nyårsnatt var  tjocka matten lite nervös. Jag är för gammal för att bli vettskrämd sade hon och pillade i mig piller redan dagen innan och sedan under dagen som är stora smällardagen . Men jag blev hysterisk i alla fall, och då kom tanten på en idé som inte var helt fel, hon författade en lapp och satte upp i trapphuset så att de som kom hem kunde läsa. Därefter knatade den stelbenta kärr……. I trappa och ringde på och berättade att jag behövde ljud som kunde motverka smällandet, och kan ni tänka er, ingen ville att en hund skulle behöva vara rädd.

så kort sagt jag framlevde resten av kvällen i en rungande konsert.

 

image

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Simron, oh vilken natt

  1. Inga Torsmark skriver:

    Min Linus var också rädd. Fick lugnande och då gick det lite bättre. När han åldrades så avtog hörseln och då gick det bättre. Nedfällda persienner. Alla lampor tända och hög musik och då gick det bättre.

  2. IngBritt skriver:

    Mycket bra i idé som hon tantmatten kom på du Simron .. 🙂 🙂

  3. Inga Johansson skriver:

    Så bra, Simron! Hoppas bröderna Johansson också gillade musiken. Hälsa matte! Gott Nytt År!

  4. Catharina Lindvall skriver:

    Krama Simron från mig! Vi vet hur vi hade dé med Agnes; elände, elände. Hon ville ligga i vår säng, skakade och flåsade. Till sist gick Bertil in i badrummet och låg där med vovve och vattenkranen på …

Kommentera

