En något annorlunda dag

Hej, det är Simron igen.  Kan meddela att denna dag har varit enastående i sitt slag, både negativt och positivt.

Vi tar det negativa först, Mina människor, alltså både huset missionär och den mer pastorala av samma art, skulle båda bege sig till något som de kallar för sjukhuset och bli stuckna och fotograferade och sånt, jag antar att det motsvarar ett veterinärbesök modell lite större,

De måste ha varit väldigt nervösa inför det där besöket för de glömde att ge mig frukost. Denna fadäs är näst intill oförlåtlig. Det uppdagades inte förrän vid 17 tiden på kvällen, precis efter en annan viktig händelse i mitt liv.

och med det, nu till det positiva:

Jag fick besök i dag, jag Simron i egen hög person fick besök. De var en i min fan club som kom för att besöka mig, just mig och ingen annan, ingen katt eller människa eller så, utan mig, Simron. Jag har ju några följare på nätet och denna är en av de mest entusiastiska av dem. hon fan clubaren är ett fruntimmer säger mattarna här, och det betyder väl att hon funderar varannan måndag har jag förstått. För då försvinner mina mattar till något som kallas för Fruntimmer funderar, och som dom är väldigt glada för att gå till.

När fruntimret hade gått ut uppdagades det att jag förföljde husets missionär mycket enträget och tiggde mat. Så till slut gav hon efter och skulle ta fram min matskål, och där låg, precis som jag visste, min frukost alldeles obegagnad. Jag hade varit ensam hela förmiddagen, och hungrig, jag hade haft besök av ett fruntimmer och varit hungrig, nu fick det vara nog på dumheter, fram kom käket och det tog slut i några få slafs. Hade jag inte skyndat på hade väl kattskrällena snott maten, man vet aldrig med dem, speciellt inte med den där Siamesen Kattja.

Och hon hade förresten besök hon också. Husets vaktmästare kom till henne, och han var så svagsint inför kattrackan att han låg på alla fyra på golvet och larvade sig med henne (en katt) Men hon ääälskade honom, så nåja kör till, jag gillade ju min fan clubs medlem.

Slick från Simron

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En något annorlunda dag

  1. Catharina Lindvall skriver:

    Tack Simron, att du uppskattade mitt besök. Jag kommer gärna tillbaka – snart om dina ”mattar” orkar med besökare.
    Men dé är ju bedrövlig att du inte får frukost förrän kl 17. Vi kanske skulle ta och anmäla dom där människorna som roar sig på vårdinrättningarna! Vá tror du om dé?
    Vi ses vovven!

  2. IngBritt skriver:

    Vad jag förstår så hade dina mattar lite jobbigt och stressigt på morgonen, men glömma av dej !!!!!!!! 😦

  3. macthilda skriver:

    Nästan oförlååååtligt e de !

Kommentera

