I dag – äntligen

Hej, det är Simron, den långhåriga tjusiga hunden, som skriver om dagens stora lycka.

för en lång tid sedan, säkert flera månader, så flyttade det in en liten valp i grannlägenheten, och den har jag inte fått hälsa på. Mina människor var rädda att jag skulle krossa den, eller ev skrämma livet ur den för all framtid. Jag far fram, säger de, och nåja det är inte helt fel uppfattat.

Men i dag när jag lyckligt svansade hemåt vid sidan av pastorsmatten så hände det. Valpen Miko som nu är nästan lika stor som mig kom stormande och ville hälsa. Oj vad glad jag blev, jag intog lekställning och skällde som en hel kennel, han ville också leka, men vilken konstig hund , han ville inte skälla!

Miko är en korsning säger de, mellan två av mina o- favoriter, schäfer och rottweiler, men han var bra ändå. Jag vill tacka honom för en stund av lycka som nådde en gammal hund. Det är kul med ungdomar.

med förhoppning om fler underbara galna skäliga lekstunder.

Simron

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till I dag – äntligen

  1. IngBritt skriver:

    Och pastorsmatten tittade snällt på medan allt detta pågick…

  2. Inga Torsmark skriver:

    Sådana lyckoupplevelser behöver både djur och människor. De små ögonblicken!

  3. trubbelmadam skriver:

    Lelle goe Sim! Vad glad jag och matteblev för din skull. Speciellt jag som också skäller villigt och glatt. Men jag har bara en katt att leka med men det får duga i brist på annat.
    Skall på dig från Moffe

  4. macthilda skriver:

    Ja men du Moffe, det är något alldeles speciellt med vår vänskap, den kan ingen valp i världen slå.
    Sim

  5. Catharina Lindvall skriver:

    Tack Simron, jag har väntat såå!

Kommentera

