Siamesen Kattja vs krulltottar

Hej det är Kattja!
Jag har fått låna datorn av min människa i dag på grund av att hon är mäkta imponerad av mig som person. Och jag säger inte emot angående detta, jag är värd all uppmärksamhet jag kan få, i synnerhet i detta läge.

Jag låg och sov i godan ro i dag när den där manicken på dörren skrällde till så att det ekade och hunden Simron flög upp som en raket och började skälla och morra. Jag flög alltså upp jag också, man får ju inte missa något, det kan vara intressanta saker på G, och det var det.
När jag kom ut i hallen fanns Simron och två konstiga vita ulliga typer där. De vita ulliga luktade lite svagt hund de också, så de kunde väl inte vara farliga tänkte jag och knatade fram till dem och hälsade.
Det var då min människa satte i halsen hon hade väntat sig att jag skulle fräsa morra och slå till de där små ynkliga varelserna, men det gjorde jag inte, jag hade inte hjärta till det helt enkelt. Jag hälsade på dem vänligt, mycket vänligt så att de inte skulle bli rädda för siameser och jag höll min vackra svans rakt upp så att de skulle se hur vänligt sinnad jag var. Det var DÅ de nosade mig i häcken, men tja, låt gå, hundar är dumma, katter regerar.

Ni som undrar vad det var som kom skall jag försöka att befria från frågor. Den ena hette visst bichon och den andra Frisé, så uppfattade jag det, men då sade människan till mig att de båda namnen tillsammans var namnet på en hundras, och att den ena av de små krulliga varelserna hette Hugo. Och Oh vad jag älskade Hugo. Jag kelade med honom så att jag blev helt vindögd han såg nästan lite skamsen ut och människan sade till mig att jag inte hade någon som helst skam i kroppen. (Vad är det)

Men som sagt, jag är inte rädd för andras hundar, och definitivt inte för sådana där små kvartsportioner. De är ju så små att de räcker bara till två mål om man vill äta upp dem, så vaddå.
Och så ljuvlig päls de hade sedan, jag skrek av förtjusning över detta och trodde att mina Bonn kompisar skulle komma flygande för att se detta underbara, men se ingen av dem uppenbarade sig. Den ene var visst inlåst på ett rum av misstag och den andre var inte ett endaste smack impad av besöket.

Ja det var lite så att ni får veta hur jag har det, och så får ni ju dela detta underbara med mig, Min människa glömde att ta fram kameran, så tyvärr kan jag inte ge er bildbevis, men det får ni ta.
Hej då!

Och förresten, har ni sådana där underbara varelser i er närhet så kom hit och hälsa på vet jag.

Kattja

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Siamesen Kattja vs krulltottar

  1. Inga Torsmark skriver:

    Så bra Kattja att du var vänlig mot ulltussarna. Jag har haft hundar som heter tibetansk spaniels. Du skulle ha gillat dom för de gillade katter.
    Din vän Inga.

  2. IngBritt skriver:

    Kattja! Det är väl lite kul att överraska även om din människa sätter något i halsen, men det var nog av övergående sort.. 🙂 🙂

  3. macthilda skriver:

    Trevligt att ni uppskattar mina skriverier.
    Kattja

Kommentera

