Höra av mig meddelande…..

Nä, jag är inte dö!

Bara lite lat med skrivandet, och detta av flera orsaker, vill inte, kan inte orkar inte, var god och välj själv, för det gör folk liksom i alla fall oavsett vilket som är sanning.

Nu har i alla fall våren kommit till mig här i småland, både vad gäller temperatur, dygnslängd och almanackans visande av datum. Så nu får det snöa hagla och ha sig i fortsättningen, det är vår i alla fall.

Bilen har fått nya galoscher, och blivit tvättad och dammsugen och fin. Det är bara jag som ser lika skrabbig och dan ut som vanligt. men vad väntade ni er. Inga underverk hoppas jag, för dem är jag som bekant dålig på.

så har jag lärt mig en sak, jag har lärt mig den av tiggarna i gathörnen, jag har fått synen på min medmänsklighet och förmåga att vilja och kunna hjälpa reviderad. Egentligen borde jag gå ut och tacka dem för detta, Jag har inte blivit bättre och inte givmildare heller, men jag har insett att jag inte direkt är någon god människa heller. Bra att jag insåg det, för det är så att ju större man är, ju mer slår man sig när man faller.

Egentligen är det ju så att man lär sig av all man är med om i livet, det är bara att fråga sig vad det eller det har att lära mig just nu, utav det man möter i nuet menar jag. Och som sagt, godare människor finns…….

ä, jag har inte deppat ihop heller, jag har bara konstaterat livets faktum i dess egen undervisning till mig. Jag vet ännu inte vad jag skall ha den myckna lärdomen till.

Har jag förstört din kväll genom att skriva dessa rader ??? Nä jag tror inte det, det var faktiskt inte riktat till NÅGON .

Det finns faktiskt bara en som ÄR god, Jesus Kristus, och han låter oss leva i all vår ofullkomlighet, och han låter oss glädjas över det liv som är vårt, bra eller dåligt.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

