Lite snö kvar fortfarande

I dag är det bara att konstatera att vi fortfarande har snö här, ja det syns lite barmark bland allt det vita, men dock.
I backen nedåt stora vägen står det fortfarande en traktor mitt i vägen, den stannade av någon anledning där under snönatten och står av okänd anledning kvar på samma plats, De är ingen liten snötraktor för trottoarer utan en rejält stor grön sak.
Husets missionär har varit ute en runda i det allmänt gråvita, hon var ute utan hund, något som hunden i fråga inte begriper alls, Han är ju centrum i tillvaron enligt egen mening.

Själv sitter jag här inne i lägenheten och skriver lite på datorn, har författat ett st minnesbrev, som jag inte vet ännu om det gick att få fram hos adressaten, och så det där vanliga grejset som man håller på med när man datoriserar nu för tiden. Lite FB och sånt.

Personligen försöker jag att ta mig samman, jag har gett efter för oro och sånt några dagar, och det är inte bra för välbefinnandet och självrespekten. Man måste arbeta medvetet med sig själv när det blir så, och jag försöker, Det brukar lyckas.
Livet är inte enkelt, men vem har sagt att det skall vara det. Upp till kamp emot…………………….

ha det gott alla

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lite snö kvar fortfarande

  1. catharina skriver:

    Hoppas morgondagen kan hjälpa till!

  2. macthilda skriver:

    ”Fruntimmer funderar” fungerar

Kommentera

