Vaknatt med kattfnatt

Jaha, i natt blir det rena kalabaliken på kattfronten. Kattja har varit sövd för en besvärlig tandoperation i dag, och resten av dygnet tycks förlöpa i bekymrens tecken. Jag vet inte om hon har varit för hårt sövd, siameser är känsliga för narkos.

nummer ett: hon kan inte hålla tätt, flera gånger har hon kissat ner underlaget hon sitter eller ligger på, mig inkluderad, det blev så varmt……….

ett par gånger har hon pinkat ner burarna hon får skifta mellan, och en gång min säng. Med andra ord kattan har sprungit läck, har ingen styrsel över det där. Dessutom är hon helvild så buren rullar på golvet.

vi hämtade hem henne (dom) vid fyrasnåret och först nu vid nästan  01 på natte fattade hon att man visst kan läcka på kattoan.

jag är orolig för min underbara livskamrat som är yr i huvudet , saknar flera tänder och som sagt inte kan hålla sig. Måtte det vända tills i morgon. Styckvis sovande är inte heller bra.

ser syner gör hon visst också, men om hon ser annat är tveksamt. Så sövning och smärtstillande i kombination är oslagbart.

jag älskar den katten högt och innerligt, måtte det gå bra.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

