vill inte

Nu räcker det … för länge sedan räcker det. jag vill inte, vill inte vill inte, men vad hjälper det.

Vad jag är upprörd för? Ja det kanske du förstår lika lite om jag förklarar som om jag inte gör det. Men jag har fått fullständigt nog av det mesta.
Det värsta är att jag har fått ytterligare två diagnoser på mig, (utöver dem jag redan hade) och båda innebär dels nåt obotligt, Dels är det sånt som ytterst få människor har.
Ja i alla fall tillräckligt många har det för att det inte skall klassas som speciellt ovanliga sjukdomar i den meningen att det måste finnas en speciell skivning om det på grund av att bara 10 i världen har det eller så, men tillräckligt ovanligt för att det skall ge mig och mina medmänniskor problem att förstå.

Utav det nya handlar en del om lungor och andningsvägar, det andra om immunförsvar.

Det räckte så bra med sådant förut. Och den oförståelsen, ifrågasättandet och det ständiga tyckandet har jag fått stå ut med i åratal. Det föpestade allt . Nu kommer jag strunta i att försöka att förklara ens. Nu är ingen beroende av det för mitt arbetes skull eller så, nu handlar det enbart om mig, tack och lov.

Alltså med andra ord, ett antal elakheter mindre i alla fall.Konstigt nog måste folk trampa ner och sparka på den som redan ligger.

Utöver detta oroas jag för en mycket god vän som är obotligt sjuk om än med en långsamgående obotlighet som det verkar. Men man kan inte låta bli att bli berörd av det.

Så lades allt detta samman, och jag blev totalt rasande arg. Jag är fortfarande arg efter tre dygn och så länge har jag aldrig lyckats behålla dåligt humör.
Det oroar mig lite.
Så utöver rent kroppsliga åkommor är jag då uppretad också.
Nu vet ni, och hör ni inte av mig på ett tag så……
och om ni hör av mig ilsken och tvär så……
Ja ja bäst är väl att hålla tyst.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till vill inte

  1. Inga Torsmark skriver:

    Skickar en stor kram via cyberrymden!!

  2. catharina skriver:

    Håll inte tyst!
    Då blir det ännu jobbigare! Vi finns här och kan inte mycket mer än be!

Kommentera

