Om det skulle….

….. hända sig att husets missionär lägger på hullet allt för mycket, så skyll inte på mig, det kan jag bara tala om. Lite varför skall jag också tala om, följ med på följande utflykt:

I dag skulle vi åka iväg och klippa oss, det är några mil till platsen detta sker och vi hade kaffekorg med oss, och intog torr skorpa med kaffe och mjölk innan vi gick in till frissan. Det smakade gott efter resan.

När allt var klart och vi hade tagit farväl av frissan (som skall flytta sin kos) så började vi dividera om vad och var vi skulle äta, det fanns några alternativ, Värdshuset som brukar ha god mat, Korv med bröd på Statoil, den brukar vara supergod, och så det sista alternativet Pizzerian mitt på torget alldeles bredvid Frissans lokal. Så blev det, Pizza beställdes alltså.

Den kom till oss rykande varm, och OJ VILKEN PIZZA, brödet var underbart gott, det brukar ju vanligtvis vara ganska intetsägande. Innehållet i våran ciao ciao var inte sämre, det här var en pizza i klass för sig alltså.

Jag hade en ganska rejäl bit kvar på mitn Pizza när jag kände att jag hade fått nog. Missionären klämde i sig hela sin, OCH SEDAN ÅT HON UPP MIN RESTERANDE BIT OCKSÅ !

Tala om aptit alltså. med god var den och sedan sjöng vi Pizzans lovsång alla milen hem.

Platsen vi besökte var Vrigstad, och Pizzerian låg på torget jämte frissan, om ni nu blir sugna på Pizza när ni är i närheten så vet ni att där är det supergoda. om inte annat så fråga Husets missionär.

 

 

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Om det skulle….

  1. Inga Torsmark skriver:

    Tack för tipset! Först pizza och sedan ostkaka om jag besöker Vrigstad.

  2. catharina skriver:

    Husets missionär behöver nog lägga på hullet. Fortsätt låta henne äta upp allt som inte går åt !

  3. Inga Johansson skriver:

    Pizzan har jag inte smakat, men korven var god. Ät och njut av livets goda! Det andra får vi ändå.

Kommentera

