Så bloggas det igen

Såja, nu skriver jag några rader här på bloggen igen. Vi, huset missionär och jag har varit på resande fot några dagar veckan som gick, så då blev det inget skrivet och detta i brist på dator. Telefon hade vi med oss, men vi tyckte nog båda att det var lite pilligt att blogga med den som vapen. Nåja, missionären bloggar ju inte förstås, men hon kan ju få tycka för det.

Vi var hos våra goda vänner på Klaradals kloster, och det var en härlig upplevelse att se dem igen och leva tillsammans med dem några dagar.

Resan dit och hem företogs med Buss. Buss med stort B, jag var livrädd, jag är rädd när jag åker bil, men det här var etter värre. Helst skall jag inte förflytta mig med annat än fötter till hjäp nu för tiden, undrar just var tuffingen från förr befinner sig……. Hon är inte helt död, men jag undrar jag vart det är på väg……..

Här hemma befann sig resten av gänget, dvs katter, dessa hade sällskap av en för dem gammal känd person, hunden var på annat håll. Alla hade alltså några dagars semester. både Kattvakten, katterna, hunden och vi.

Vi åkte en buss tidigare från Klostret än vad vi hade tänkt oss, undertecknad ville ha ännu en mugg latte, av samma sort som intagits på ditvägen. Besvikelsen blev total, kaffemaskinen hade gått sönder. Och så offrar man alltså en timmas vistelse på klostret för en latte som inte finns. Suck

Men ok jag satte i mig en annan typ av kaffe samt ett wienerbröd stort nog för två personer om inte tre. Gott var det i alla fall, och svagt illamående anträddes så den sista delen av resan hem. Men visst, det var bra med en styrketår inför ännu två timmars bussresa.

Nu har vågor och efterdyningar lagt sig till ro, vi hade svårt att lämna klostrets atmosfär och människor, de följde oss liksom på vägen, och likaså dagar som följde, vi var fyllda av det och dem. Men nu är vi här och på Onsdag har vi tvättstugan.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Så bloggas det igen

  1. IngBritt skriver:

    Nu har jag läst och trevligt att du skriver, hade missat. Har ingen påminnelse nu när den jag hade försvann.

Kommentera

