Hemma igen

Så kom hemresedagen alldeles för fort. Tiden rinner iväg när livet känns bra, och bra har vi haft det hos våra vänner på Klaradals kloster. Det var härligt att se dem igen, härligt att dela gemenskap i bön och i Mässan. Det hänger med i sinnet lång tid efter det att man har återvänt till sin vanliga miljö. Gud var god den gången han lät oss möta dessa systrar för första gången. De har kommit att betyda mycket i våra liv.

Vi glömde för några dagar allt som vi för tillfället brottas med, vi log och skrattade och levde gott. Tänk om alla människor hade en sådan oas- Ja vi har ju på något sätt samma sak här hemma också, men vi var fler som delade gemenskapen, och viktigast av allt kanske, delade stillheten.

Jag sov lite för mycket under min vistelse där denna gång, man hinner ju inte ha så mycket roligt när man sover, men jag behövde det nog så därför klagar jag inte för mycket.

Jag var helledig från chattande och skrivande osv, det behövdes det också.

Hunden Simron var hos goda vänner, och Katterna hade besök av en för dem välkänd person så de hade det bra de också.

alla kopplade av, alla var nöjda, hoppas att kattvakten var det också. Det kan ju ha sina sidor att vakta siamsen Kattja som är nog så sällskaplig, och efterhängsen som ett plåster.

Den här sortens avkoppling längtar jag redan efter att få uppleva igen, när det blir av får vi se, vi vet ju inget bestämt om hur saker och ting beter sig från vecka till vecka just nu. Men en sak är säker, får vi tillfälle igen, så drar jag och husets missionär till samma plats igen så fort vi någonsin kan.

Tack systrar, för gemenskap, mat och logi och allt

 

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

