Det gick som det gick

Förra gången jag gjorde ett inlägg här hade jag varit på en samling i kyrkan och hämtat mig en förkylning, det är just så jag inte skall göra…..

Det hela slutade som det brukar med en svår lunginflammation och inläggning på Infektionskliniken med 4 dagars intravenöst penicillin och annat droppelände. Jag var ordentligt sjuk. Jag fick vara kvar och fira julafon där också, och det var ingen större muntration, vara sig matmässigt eller tillståndsmässigt. Jag var till slut både sjuk, ledsen och arg.

Det fanns ingen som helst beredskap till att fixa mat till en allergisk gammal tant. Så när julaftonen kom satt jag där på sängkanten med en ensam kokt potatis, och två köttbullar som smakade illa samt en välsmakande prinskorv och en blaskig skinkskiva. Det var julmaten, och jag blev aningen mer deppad än förut. Som tur var kom Blomman senare och hade med sig en skinkmacka.

Nu är jag hemma igen sedan juldagen, ordentligt trött, men dock hemma.  Fått den vanliga ordern ( som jag bukar försöka att lyda så länge som möjligt) att inte gå dit där det samlas folk, mitt immunförsvar är liksom kass på grund av mediciner jag måste ta för min överlevnad sedan 20 år tillbaka.

Så jag är hemma och klappar katt och passar hus, och kommer det in någon så smittar jag ner dem, jag lovar 🙂

God fortsättning på det nya året till er alla!!!!

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det gick som det gick

  1. Inga Johansson skriver:

    Skönt att de släppte ut dig till slut. Jag får också tänka mig för innan jag besöker folkrika platser. Förkylningen sitter i och hostan är jobbig, men jag har sluppit sjukhuset i alla fall. Ta hand om dig och katterna!

  2. irisnilsson skriver:

    Så nu önskar jag att du får ett riktigt Gott nytt år, nu lämnar vi alla elaka baciller på förra året. Nu ska det bara bli bättre och bättre dag för dag…

Kommentera

