Borde inte …

… gå på samlingar vintertid. Var så enfaldig att jag gick på bönesamlingen i slättenkyrkan i Torsdags, upptäckte alldeles för sent att mannen som satt vid min sida hostade nästan hela tiden. Sägas bör att varenda bacill, virus eller liknande inom jorden sfär hoppar till av gläjde när den träffar på mig och bums har jag åkomman som den bär med sig. Alltså nu hostar jag………….   Grrrrrr

För jag tror inte att söndagens baciller har träffat mig redan, blev hostig i måndags redan ju.

Tänk om man  bara kunde stanna hemma i lugn och ro, inte behöva förklara sig till höger och vänster för att de  människor som är friska och har motståndskraft skall kunna förstå, eller åtminstone utan fog för det påstå att jag ljuger eller att jag är allmänt hysteriskt rädd för smittor. I den här bygden försöker de åtminstone förstå, (sagt till deras försvar nu när jag anfaller gamla syndare från förr)

Jag brukar alltså drabbas och det brukar ge sig iväg till lunginflammation, och det vill jag inte ha, inte nu…….

Jag säger på ren skär svenska, fy sjutton för snuva hosta och rinnande ögon. Jag vill inte haaaaaa.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Borde inte …

  1. Inga Johansson skriver:

    Inte kul med förkylning. Är också väldigt känslig för infektioner och gör som du ibland. Jag undviker stora samlingar. Men jobbar man med barn är det svårt att undvika smitta. Vi får hoppas att det går över fort. Hälsa alla både katter och andra!

  2. Inga Torsmark skriver:

    Hoppas att eländet går över snabbt. Förstår din räddsla.

Kommentera

