Det händer och sker

Hej, här är jag igen!

Det har varit en hel del på tapeten den sista tiden, mycket av tiden har tillbringats på sjukhuset och i bilen på väg dit och hem, Fem dagar i veckan i fyra veckor närmare bestämt. Och jag har definitivt inte haft någon som helst lust att Blogga.

Det blev så mycket åkande att jag till slut var rädd att katterna skulle sätta ut mig på blocken under rubriken stor överviktig åldrande människa bortskänkes.  De kände sig ensamma förstod jag på dem, Men nu är vi mer hemma hos dem igen och allt är lite mer vanligt igen.

En av den här periodens höjdpunkter var att träffa de kära vännerna som var på Chattens tjejträff utanför Gränna. Vi skrattade så att tårarna rann, vi pratade allvar och skämt. Vi Fick nya saker att skratta åt, så mycket att det räcker för hela vintern. Det som såg ut att bli en vanlig träff, fick en oväntad höjdpunkt i värdinnan på stället….. Lite speciell så att säga.

De här människorna betyder mycket för mig, alla av dom, var och en på sitt eget speciella sätt, jag är så glad att jag har fått lära känna dem och också får träffa dem i verkliga livet ibland. Utan dem hade livet många gånger varit tyngre än vad det är nu, så jag jagar glatt till chatten varenda kväll och snackar bort en stund.

Om vi skall dit igen, dit där vi hade träffen, näää, det tror jag inte…… tror inte att vi är ordentliga nog. Vi fick problem med hur man viker en skurtrasa runt en borste på gammalt maner, eftersom vi alla vet hur man använder modernare grejer…. hehehe

I dag har jag varit på besök hos diabetessköterskan, En hel del har blivit mycket bättre sedan jag gick ner 16 kg, så jag kan sänka insulinet något lite morgon och kväll. Alltid något. Däremot gillade hon inte mina fötter, och det gör inte jag heller, de gör ont.

Efter besöket på vårdcentralen så hemsökte vi våra vänner i Tofteryd en sväng, det var som vanligt underbart att träffa dem, och det tyckte hunden Simron också som fick träffa sin ett år äldre kompis Leo.

Väl hemkommen har jag sysslat med att installera AV program på två av datorerna, det krånglade ordentligt med den ena, men det rättade till sig efter en halvtimmas pillande. Nu återstår två datorer att installera AV program på, den ena finns redan i huset, den andra kommer promenerande i morgon. Efter det skall jag ta semester tror jag, åtminstone ett par dagar.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det händer och sker

  1. catharina skriver:

    Du är föör gó – du!

Kommentera

