Intressant iaktagelse

I natt var det en vaken natt, åtminstone mellan 01.30 och 05.00 så där ungefär.  Kattja väckte mig två gånger, den ena gången, den första, tog jag det med ro. Men sedan tog det fart ordentligt en halv timma efter.

Kattja for runt på mig och omkring mig, nosade och slickade och skrek. Hon satte sig på golvet och vrålade, till slut gick jag ur sängen och gjorde en runda i lägenheten. Det kunde ju vara så att något var ordentligt fel och att det var därför katten var orolig tänkte jag.

Sedan var det något som slog mig, hon följde mig oroligt, och fortsatte sitt jamande, jag gick ut i köket och satte mig, plockade fram grejer och tog mitt blodsockerprov, och ser man på: Jag hade lååågt blodsocker. Nu undrar jag om Kattja möjligtvis märkt detta på något sätt, men börjar ju att lukta lite svagt aceton i sådana lägen. I vilket fall som helst så lugnade hon ner sig när jag hade ätit en tallrik fil och en bit bröd.

Det hör till att jag inte märker så där starkt närsockret sjunker, men kanske katten??????

Ja ja, hon berättar i vilket fall som helst inte hur det var, så jag får väl gissa, och sedan hoppas på en lugnare natt och mer sömn natten som kommer.

I vilket fall som helst är det intressant att tänka tanken att en katt kan ge signal i ett sådant läge, att hundar kan göra det vet jag, men en katt!!!!!

Ja mycket ska man vara med om innan de bär ut en med fötterna före!

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Intressant iaktagelse

  1. Inga Johansson skriver:

    Katter kan! Skönt att vi har dem. Hälsa alla.

Kommentera

