Så här har det varit

Söndag, minns inte, men jag var på gudstjänst i alla fall, och pratade med vår praktikant M om hennes predikan när allt var över. Kul

Måndag, ”fruntimmer funderar” gruppen samlades och det var helt underbart roligt som vanligt. Vi samtalade lite om NÄR, människan tappar självförtroendet. Ni vet hur det är, det lilla barnet kommer rusande och visar glatt upp sina teckninger, det lite äldre barnet tycker att han/hon inte tecknar tillräckligt bra osv osv osv. Det är detta som är så roligt med denna grupp, allvar och skratt går han i hand, ibland rinner tårarna av båda anledningarna

Fortfarande måndag så var vi bortbjudna vid 17 tiden, det var trevligt det också, men jag hade redan gett ut det jag hade att ge på förmiddagen så jag var nog mest möbel i rummet antar jag. Men trevligt var det för det, kollegor och församlingsmedlemmar i en salig röra där alla var just vänner från en och samma församling.

Tisdag vilade jag hela dagen det fanns inte mer ork kvar i mig liksom.

Onsdag var det lika illa, nästan Det här är alltså priset jag får betala för att ha roligt som vanligt folk. Ibland tar det på livsglädjen att det är så, men det får gå i alla fall.

Torsdag, i dag alltså, var jag lite hundpromenerare för husets missionär hade hittat sin migrän och låg för ankar. Sedan var jag på bönen i Slättenkyrkan. Det var en fin stund, men sedan passade jag på att göra bort mig. Gav mig helt oombedd in i en diskussion angående ett nog så känsligt ämne. En mycket trevlig människa gick aningen ledsen hem efter vad jag kunde förstå, Hm, att jag aldrig kan hålla igen min breda trut när det hettar till i mig. Men det får väl ordna till sig vartefter. Han lär sig väl att jag är just så hopplös.

Jag försöker skärpa mig alltså, försöker så ögona nästan blöder, men vad hjälper det, hettar det till i samtalet så gör det, och då sitter jag där igen ivrig och diskussionslysten till tusen. Nä det har inte med hjärnskadan att göra, det är medfött och livskraftigt bara.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

