Något lite har det väl hänt…

….. det har gått några dagar sedan jag skrev här, och att det inte blivit något skrivet beror inte på att det inte händer något. En del av det som händer angår andra personer djupt och känns inte tillåtet för mig att avhandla på bloggen. Lite hyfs får det väl finnas hos en gammal avdankad pastor. Jag får vara den som censurerar mig själv så att säga.

Det är många år sedan jag konstaterade att de dagar det inte händer något är de bästa dagarna 🙂 Det håller i sig än.

Men i dag har det hänt något trevligt i alla fall, vi fick besök av en god vän som tillika har varit vår hovslagare i många många år. Det var ett härligt återseende med mycket prat om både häst och annat. Siamesen Kattja fick sitt lystmäte av kattälskande besökare och är nu på synnerligen trevligt humör för det samma.

I morgon söndag är det också en dag, mest för vila hoppas jag, men lite annat kommer den att bjuda. På måndag är det ”fruntimmer funderar gruppen” som samlas och det ser jag verkligen fram emot. På måndagskvällen är vi bortbjudna till en person som försökt att bjuda oss till sig i 2 år, nu äntligen skall det bli av, och vi kommer även att träffa en gammal god vän där, härligt.

Alla invånare i hushållet mår bra, ingen feber, inten pest, ingen kolera, inte ens den minsta lilla förkylning är på gång. Det ni, det ger anledning till tacksamhet.

Ha de´tills vi ses nästa gång!

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Något lite har det väl hänt…

  1. IngBritt skriver:

    Låter bra med det kroppsliga tillståndet på alla i hushållet, ja :-). Särskilt detta att inte pest och kolera härjar.

  2. Carin skriver:

    Visst är det härligt, detta med att inga sjukdomar grasserar, nåt att vara tacksam för!

Kommentera

