Sovmorgon och aktivitet

I dag blev det till att få sova lite längre än vanligt, klockan var ungefär 6 närjag vaknade till och tittade mig omkring för att konstatera att allt såg ut ungefär som vanligt. DVS katter i skrivbordsstolen och i fönstret, lite slött  och slappt överlag. Det var lite skillnad mot att varkna till vid 3 . 4 tiden för att sedan ligga vaken ett antal timmar.

På grund av nattens relativt goda och ostörda sömn, (att vakna till av värk och så räknas inte) så var dagen betydligt mer aktiv än vanligt.  Jag hade lite att förbereda inför en framföliggande förrättning och helt plötsligt kändes det oerhört positivt och lättjobbad. Glad blev jag, och är.

Svårt med sömnen har jag haft i minst 25 års tid, men det har blivit värre med åren, en håller väl på att bli gammelkärring antar jag. Men samtidigt inser jag att de senaste 20 åren av mitt liv är bonus och åter bonus, år som jag är tacksam till Gud för att ha fått uppleva.

Nu skall jag övergå till favvo sysselsättningen som jag har om kvällarna, jag skall Chatta en timmas til på SeniorNet, prata med en handfull goda vänner, de flesta av oss har träffat i åtskilliga år och pratat om livet och händelser och också rent strunt….. Vi har trevligt tillsammans.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

