Snopen, förvånad. överraskad!

I dag har Jag fått mitt livs positiva överraskning alltså. Inte mig emot, den behövdes! Allt efter dagen är inte positivt – långt därifrån, men äntligen har något i den segdragna tvisten om min diabees gått min väg.

Vi skulle till läkaren i dag för en diabetesundersökning, jag var arg som ett bi redan dagen innan. Jag är ju såå trött på att alltid få skäll för dels blodsockret, dels för att jag har diabetes överhuvudtaget. Så jag var färdig att bitas. Första bästa som hade dabbat sig hade gått på pumpen…….

Vi kom till vårdcentralen, och det positiva i kråksången började med att jag fick ett nytt frikort. så nu kan jag hosta vidare och få hjälp utan att plånboken imploderar. Efter en hel del väntan kom den läkare som nu har efterträtt min gamla, (som jag gillade väldigt mycket) Efter en stund av förvirring kom vi igång (jag hade som vanligt inte alla hästarna hemma så att säga, men till slut så..

Karln tittade på de värden som fortfarande är ganska lika som när de bråkade med mig som värst, ja men det här är bra, var hans kommentar. Jag höll på att få upp frukosten i rena förvirringen. Bra, det har de inte kallats på 10 år. Inte ett ord om att det är mitt eget fel att jag har diabetes. Blodtrycket var lite toklågt, men annars var det skapliga värden på allt utom på dem som har med min sjuka lever att göra, men det visste jag liksom redan.

Först var jag rädd att han inte gått kursen, sedan insåg jag att han kombinerade det faktum att jag har den ålder jag har och har en tuff diabetes, och då skall man inte gnälla riktigt lika tidigt över värdena.

Så nu har jag lite mod igen vad gäller det här, och nä jag byter inte vårdcentral, det var ganska nära annars.

Men han kastade sig över min viktnedgång däremot, och den lär väl bli något av en följetong den också, den som lever får se…….Jag orkade inte berätta alla femtioelva tänkbara anledningar till den, han får läsa begrunda och försöka reda ut det.

Var det för mycket sjukdomshistora????  Men varför i all världen har du läst ända hit då????  Man kan stänga ner sidan och gå vidare.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Snopen, förvånad. överraskad!

  1. irisnilsson skriver:

    Man är ju nyfiken vet du 😀

  2. kerstin skriver:

    Grattis till något positivt. kerstin

Kommentera

