Ovälkommen gäst

I dag när vi satt och åt frukost så kom den för mig ovälkomna gästen. Jag tittade ut genom fönstret och konstaterade att jag knappt kunde se bergknatten tvärs över gatan, och DÅ snöar det inte måttligt liksom, gatan är inte speciellt bred.

Snöandet har fortsatt hela dagen, mer eller mindre kraftigt. Så nu har vi snö och halka igen, inte enbart halka vilket är lömskt nog i och för sig.

Förblir det nu kallt och snön liksom anpassar sig för permanent närvaro så går det väl an, men vi kommer förmodligen att få snömodd och trevligheter om ett par tre dagar.

Ja ja jag vet, inte gnälla, flytta till varmare land osv, jooo, kanske det vore nåt. 🙂

I övrigt så går dagarna i tänkandets tecken, jag har ett jobb framför mig. Jag ransonerar numera mina åtaganden kraftigt, men nu är det återigen ett sådant som jag har accepterat. Det kräver mycket mer tankemöda än vad det gjorde förr. men samtidigt är jag tacksam över att få vara med och tjäna ibland. Det känns stort.

Jag är ju ganska utsliten, men inte helt slut 🙂

Värd något lite, inte enbart värdelös.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ovälkommen gäst

  1. Carin skriver:

    Ewa, ingen är värdelös, alla betyder vi mycket för våra nära o kära! Kram!

Kommentera

