I sakta slingrande framfart

I dag har vi tillbringat stor del av tiden i vår bil. Vi har suttit i den ungefär tretton mil, och alla skall veta att det inte var några sommarvägar vi befor. Snön har fallit tätt och troget i ett antal dagar och snösvängen har inte hunnit hålla riktigt jämna steg. Det var med andra ord vinterväglag. Snömodd, snösträngar,svarthalka om vartannat, och så en massa möten med lastbilar osv.

Nu efter hela dagens möda sitter jag här hemma och har ont i ryggen. Man spände sig en del ibland, därav ryggsmärtorna. På vägen till vårt första mål var jag ganska skärrad, vi funderade ett par gånger på att vända hemåt igen, Jag var så skärrad och dan att jag vid resans mål kände mig jättehungrig och detta kunde endast botas med en tjockt stekt korv med bröd.

Jag är nyklippt och förmodligen inte lika snygg som jag känner mig, men dock, nu behöver jag inte ut och fara av klippningsbehov på ett bra tag.

Vi hade en liknande resa hem, och väl där fick vi vila någon timma innan det var dags igen. Kattja skulle till veterinären en halvtimmas väg bort, Den vägen tog liiite mer tid i anspråk denna dag, och till viss del var det en sådan där 2 + 1 fil väg. Jag gillar dom inte på sommaren, och definitivt inte med snömodd och i mörker. Vi kom i alla fall dit vi skulle och hem igen. Veterinären var nöjd med Kattja och hennes tänder och munslemhinnor och vi var naturligtvis lyckliga över detta, och även glada över att återbesöket inte kostade något.

Kattja gastade och hade sig under resans båda sträckor, jag som har hörapparater kunde freda mig något lite genom att stänga av dem, Det var värre för husets missionär som fullt hörande även körde bilen.

Men som sagt bilåka i halka ger ryggskott om man är känslig av sig. Och det här var ordentligt vinterväglag. Men tja, det ärju vinter om jag gillar det eller inte!

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till I sakta slingrande framfart

  1. IngBritt skriver:

    Vinter ska vara snö som ligger still, helst inte över 10 minus på natten. Snö ska även ligga på grenar och träd och över allt detta ska solen skina 🙂 🙂

  2. macthilda skriver:

    yess, exakt så

Kommentera

