Blanketteländesvärlden

Jag har en gång bestämt mig för att jag aldrig mer skulle fylla i annan blankett än självdeklarationen, eller beffatta mig med övriga av samma art vad det än gällde. I DAG har jag letat blanketteländen till vansinne och alltid gäller de 9 ting, av sådant jag inte behöver och absolut inget som berör mitt ärende eller uppgift. Tid tar det, ork tar det, och tär på humöret gör det. Blanketteländen. EN SAK ÄR SÄKER; jorden kommer inte att gå under på grund av någon ny syndaflod, den kommer att dränkas av blanketter och andra vedervärdiga pappersformulär.

Nåja, till slut fick jag tag i en blankett som jag TROR att det kan vara som skall användas. och då får jag till min fasa se att man måste vara under 40 för att kunna se vad som står skrivet på den. Jag är gammal och behöver stooor text, så de så.

Nåja jag vill inte ha med blanketter att göra, ville inte förr, och vill inte nu. Klart med dem, nu sitter jag hellre isolerad utan några aktiviteter alls än att jag fyller i en enda blandkett till, eller ännu värre, letar upp den bland 78 förslag på internet.

Katterna och hunden mår bra, de behöver inte fylla i en massa tjafs, de bara är, maten serveras, veterinären sköter sitt, de har bara uppgiften att vara trevliga och tillmötesgående, och det lyckas de bra med.

Husets missionär mår skapligt hon också, men tilläggas bör att hon också har letat blanketter och ser lindrigt störd ut för tillfället. Hade det varit i yngre dagar med magen i topptrim så hade vi åkt och tröstat oss med en kebab eller nåt sånt, bara så att ni vet.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Blanketteländesvärlden

  1. IngBritt skriver:

    Sen när man hittat rätt blankett och den går att fylla i där den ligger och bara skicka. DÅ är det bra…

  2. macthilda skriver:

    Om man kan SE vad som står på dom ja!

  3. irisnilsson skriver:

    Skriv nåt bara, vad som helst 🙂 Nej jag håller med, det är inget roligt, krångelsverige

Kommentera

