Akta dig, jag……..

….. I går träffade jag en härlig individ, med stoooora uttrycksfulla ögon och ett sublimt högdraget ansiktsuttryck. Jag blev stum av beundran och gick närmre för att bekanta mig lite mer. Då förvandlas den underbara varelsen tvärt, öronen läggs tillbaka, ögonen bokstavligt talat glödde, varelsen var ur humör på en sekund.  Jag backade snabbt och klarade mig.  Jo alpackor brukar spotta, precis som lamadjur och Kameler.

Men vacker var den, jag är fortfarande lite tagen av skönheten.

Vi tog vägen via kyrkogården på hemvägen och tittade till några nära vänner som hamnat där. Det är alltid beklämmande på något sätt och minnen kommer flygande, samtidigt är man tacksam över vad de gett genom sina liv här på jorden.

På tur därefter stod Pizzerian där vi delade på en Pizza,

Sedan åkte vi till Ritz och köpte semlor, vi har genom åren lärt oss att dyka in där den 1 november och köpa sådana. En ganska kul grej. Men inte denna gång, det blev för mycket för mig som för närvarande har lite svårt att äta och må bra

Allt det här innebär att vårt olivträd Olivia nu har ställts på sin plats på vinterförvaringen i växthuset där hon brukar ta in över den kalla sässongen. Att resa i en Polo med Olivia är lite speciellt, vi får med nöd och näppe in henne i bilen, men ännu fungerar vår specialare, Det är riktigt skönt att få återgå till normala positioner när vi har lämnat av henne.

Nu skall jag ge min fortfarande svagt illamående kropp chansen att komma i säng, så jag säger Natti till er alla. Naturligtvis kommer ni att läsa det här mitt på dagen i morgon eller nåt sånt, men för allt i världen spara då natti hälsningen tills ni behöver den, jag är inte knusslig så……

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Akta dig, jag……..

  1. Inga Johansson skriver:

    Semmmlor!!! Ha det bra. Ni går väl inte i ide. Nån måste ju ta hand om bröderna Johansson. Hälsa och klappa.

  2. IngBritt skriver:

    Har läst nu så jag tackar för nattihälsning och ska strax sova …….

  3. irisnilsson skriver:

    Du känner oss nog rätt bra ewa, det blev till morronkaffet jag läste här 🙂

Kommentera

