skulle ju…

—Skriva någon dag när jag hade något roligt att skriva om, men jag väntar än, så jag får väl skriva en rad i alla fall så att ni åtminstone får veta att jag lever, och DET är ju ganska roligt i och för sig (för mig åtminstone) Vad de som skall ärva tycker har jag inte den ringaste aning om.

Livet har gått i fyllandets tecken här i huset, och fyllande betyder ändrade rutiner, god mat och trevligt folk, så det var en kul runda, men det blir bara returinformation att skriva om det här, En del av dem som var med läser ju bloggen och vet i alla fall. Andra känner sådana som var med och vet på grund av det var som har förehavits. En del känner till och med födelsedagsbarnet som nu då är ett år äldre siffermässig sett, dock synes ingen annan åverkan.

Tvåveckorsperiodens samling med funderande fruntimmer har också avverkats, och den breddade leendet några grader precis som vanligt. Den är man tacksam över.

Någon undrar förmodligen hur det är med bröderna Johansson, och jo, en av dem, IXUS, har varit delo med Siamesen Kattja, och är kal på en fläck i nacken för det samma, men skall sanningen fram så var det fler beiga hårstrån på mattan än svarta. Han lyckades bara inte att ta alla tussarna på ett och samma ställe. Men de sover lika sött bredvid varandra i sin lilla kattsäng som vanligt, gruffet var bara kattaktigt, inte allvarligt. Det är allt lite FRU Johansson över henne, hon fräser över gubben klöser honom om det behövs, men kan inte LEEEEVA utan honom.

Ja ingen fru Johansson behöver ta åt sig av den här beskrivningen, jag menade ju bara att hon beter sig som folk.

Ha det bra där ute i kylan, hoppas vintern blir kort och snöfattig.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

