full rulle

I går var det ”fruntimmer funderar” gruppen igen, och det verkar som att jag skriver i bloggen enbart efter dessa samlingar, och för all del, det är fullt ok för min del om än inte för alla andras….

Den här gången hade vi beök, ett för oss i vårt hus helt underbart besök, sr Inger från Klaradals kloster. Systern i fråga hade uttryckt en önskan att få träffa dessa härliga fruntimmer, och den önskan kunde vi ju uppfylla  utan några som helst problev. Vi var samlade i två timmar och det var jättefint. Sr Inger passade in i vår gemenskap, så när fruntimrena bara hade kommit över problemet om man kunde säga hej till en nunna eller om man var tvungen att säga goddag, så flöt samtalet på nästan precis på samma sätt som när vi är ensamma i gruppen. Det var underbart roligt att få uppleva detta tillsammans en måndag förmiddag, fika och samtal osv, det var givande.

Enda bekymret för mig var att min nacke värkte så att jag höll på att bli galen. Jag har en nerv i kläm, så det är inte nåt kul alls när det krånglar.

Vi fick sedan glädjen att ha systern i fråga kvar hos oss hela dagen, i dag på morgonen drog hon vidare och vi längtar redan efter nästa gång vi kan få ses. Hoppas att det blir ett möte med alla systrarna någon gång framöver, det vore härligt.

Nu på eftermiddagen kom Lola och Selma på ett spontanbesök, och älskade underbara lilla selma var som vanligt charmig och bjöd på sig själv, förmodligen väl medveten om att hon är just charmig, men ändå, Hon var precis vad jag behövde i dag.

Så visst har jag haft en underbar dag!!!

eller rättare sagt, två underbara dagar.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

