reaktioner

I dag har det varit reaktionernas dag. Som vanligt temperamentsfulla sådana…… Det stör somliga, men det stör mig själv allra mest. Att jag inte kan vara som vanligt folk alltså!!!!

Efter att ha läst ett lite jobbigt meddelande från leverdoktorn och fått fler frågor än svar på grund av det så var det dags att ta bilen och åka upp till S kyrka för att där vara med om en andakt och en stund av fika och gemenskap. Det var här det tog stopp i skallen på mig.

Andakten föll mig på läppen alldeles väldigt. Den var skön helt enkelt. Men sedan….. andakten var helt full av en massa äldre människor som kommit med buss dit, alla skulle de gå och fika några hundra meter bort. Så befann jag mig bland en massa andra gråhåriga och hostande människor, (precis som jag), och jag klarade inte ut det riktigt, känslorna började vifta i magen på mig. Så kom vi fram dit där vi skulle fika, och det var dukat för kaffe OCH UNDERHÅÅLNING, då var det klippt för mig. NÄHÄ, jag skulle inte gå och hosta i en lång rad av folk och ha käpp i handen och sedan sitta och fika och bli underhållen NÄHÄ. Jag hade mitt sjuka, visst, men jag skulle inte in i den raden, nähä inte jag inte. och så blev det, Vi åkte hem, Nåja, jag är inte med i PRO eller RPG eller något annat sådan heller av samma anledning. Det går inte. Förresten tror jag inte att de hade kunnat ha mig på dagis när jag var liten heller. Jag gillar inte sånt……

När jag jobbade som pastor fanns jag med i sådana sammanhang, det gick an, jag var inte en i raden då, Trampet mot ättestupan i flock!!!! Jag vill inte……

Förresten vill jag inte veta av problemet med levern heller! Den var nog största boven i dramat denna dag, fika och underhållning till trots.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

