Hur man än vänder sig…

…. har man ändan där bak.

För något mer än ett år sedan flyttade jag till ett Samhälle närmare stan, dvs närmare Jönköping. Det har fört en hel del gott med sig, Eftersom jag ofta måste besöka sjukhuset är det bättre att det tar 10 minuter att ta sig dit än 40. Jag slipper oro för snöskottning, jag behöver inte klippa gräs eller oroa mig för elen när det åskar osv.

Men det finns något som är svårt med det hela också. Jag längtar efter mina nära vänner. De bor kvar på den gamla platsen, platsen jag bodde på i 33 år ungefär., ibland saknar jag dem så at gör ont. Det är inte längre lika lätt att ta sig till dem, att bara kila in några minuter har blivit mycket besvärligare.Jag saknar att dela livet med dem.

Hm, det är konstigt. Jag har aldrig trott att gräset var grönare här, jag har bott här i trakten förut, och jag gillar den väl ungefär på samma sätt. Jag kände en befrielse att lämna det gamla på något vis, men de människor jag älskade fattas mig något alldeles förfärligt. Bara så att ni vet det, jag antar att ni läser det här. Ni sitter i mitt hjärta för gott, enskilda, klaner och allt! Och för all del, jag saknar min gamla kåk också, men det är en helt annan historia. Den ORKADE vi inte längre med.

Hästarna som jag inte längre orkade med fattas mig också, deras vänlighet, glada upptåg, och surande när det inte var som de ville ha det.

Såja nu har jag beklagat mig för i år, nästa gång vi ses kommer jag som vanligt att säga ” Det är så bra sååå”

Kram till er som känner er berörda.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hur man än vänder sig…

  1. anithakj skriver:

    Var sak har sin tid MEN minnen består och dem får man vårda.
    Glad midsommar till alla!

Kommentera

