Fyllde år i går

Jaha så var det dags för det årliga fyllandet. Den här gången hade vi planerat en liten fest som inte blev av. Jag hade haft två veckor med feber och lunginflammation, så det var inte läge om vi säger så.

Jag fyllde ganska mycket, tyckte jag själv i alla fall,  70 är ju lite mer än strax ovanför ungdomsstrecket.

Folk kom det trots den inställda festen, precis som vi trodde, ett antal förväntade (eftersom dom alltid infinner sig när det handlar om år och tårta) plus ett antal överraskningar vilket är minst lika roligt. Störst för mitt sinne var att den person som direkt går att skylla för att jag till slut blev kristen kom.  Jag hade anat det i mitt innersta, men liksväl var det en överraskning när hon och hennes man steg in genom dörren och såg allmänt skyldiga ut. De trodde att de var de enda som kom oanmälda, men så var ju inte fallet, de anlände bara först till en imrpovisationsfest.

Min kompis som delar det svåra i mitt liv kom också, Det är så skönt med henne, hon störs inte av att jag ibland fattar och ibland inte. Vi ser bara lugnt på varandra och flinar där ingen annat vare sig vill eller vågar flina.

Jag hade på det hela taget ett underbar dag, en delegation från Tofteryds socken med B i täten, ett par församlingsmedlemmar sedan väldigt mycket förr, en begagnad lärare och en likaledes begagnad evangelistkompis från forntiden, en smittsam evangelispridare med trevlig make, åsså våran Karin förstås, vad annars. Lola och Blommans syrra syntes också i röran.

En förfärlig massa gratulationer bistods också från Datorn via facebook och andra användabara sidor.

Jag lade mig trött, men trött är bara förnamnet på det jag upplever i dag.

Ha det mina vänner, gläd er med mig att jag fick bli så här gammal 🙂

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

