Små barn och galen katt

I går hade vi ett underbart besök, Theo och Selma kom hit med vidhängande moder. Barnen är 2.5 och 1.5 år gamla. Jag älskar dom, och modern står oss också oerhört nära.

En som också var lycklig över besöket var Siamesen Kattja, hon bara ääälskar barn som bekant. Så även dessa. Den lilla 1.5 åringen fick hålla om henne och krama henne, det var så gott att se. I övrigt lekte Kattja med barnen enligt sin vanliga sed, det ser roligt ut när hon leker  M E D  dem. Kommer leksakslådan fram är hennes lycka fullständig, barn som lockar fram leksakslådan är utan tvekan bra barn i hennes ögon.

I dag har det varit underbart fint väder här, man hotade med regn, men vi har sett solen ganska mycket, det har varit uppehållsväder och 14 grader. Jag gav mig ut på en långrunda med Ossian Olsson. Vi var nere och tittade lite närmre på ett bostadsområde som jag har varit nyfiken på, och den estetiska upplevelsen av det gjorde mig förälskad. (Nä vi skall inte flytta bara tillfredsställa nyfikenhet, fast visst vore det roligt att bo i ett vackert hus

Husets missionär och en god vän har dragit iväg till After Work i kyrkan i H, jag stannade hemma på grund av att jag har minst 15 års afterwork i ryggen och den tiden är lite väl lång för att fira att det äntligen är fredag tycker jag.

Men det är äntligen fredag i vilket fall som helst. På söndag har man musikgudstjänst i slättenkyrkan, och det betyder i sin tur att jag är ledig, jag kan inte delta ens som bänkfyllnad. Klarar inte så mycket ljud, tänk så livet kan bli………. Jag får stanna hemma och ha det tyst och stilla.

Men med så galen katt som jag har, så är det inte så tvärsäkert att det blir stilla. Hon kan råda bot på det tillståndet om det vill sig.

 

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

