Länge sedan

Det är ett tag sedan jag skrev här, men så som jag tänker och fungerar så är det helt följdriktigt.

Det har inträffat saker i bekantskapskretsen och även nära som gör att luften har gått ur mig och ordet fallit platt till marken. Vad jag än skriver känns futtigt på grund av detta, så tills jag har återfått ord tankar och tilltro till livet så kommer jag att skriva aningen sporadiskt här.

Någon kanske undrar vad det är som KAN få mig tyst- Jag kan svara så här: allvarlig sjukdom som drabbar människor jag håller av- Det kan räcka så, Ni som brukar be är vana att be även när ni inte exakt vet, och ni andra får också nöja er så här. Så, ni som brukar be, gör det är ni snälla.

Jag vaknar varje dag med tankar på samma personer, en mer än den andra och tankarna släpper mig inte så lång dagen är. Och det är inte bara jag som har tappat målföret.

Dock tror och vet jag att vi alla vilar i den Högstes hand.

Vi hörs

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Länge sedan

  1. Inga Johansson skriver:

    Det är klart jag ska be för er. Hoppas allt ska gå bra. Vad som än händer kan vi vila i Hans händer. GBU

  2. anithakj skriver:

    Jag har inte varit här inne och läst förrut, men nu har jag suttit en lång stund och ju längre ner på sidan jag kommer så har jag fattat att något tåkigt har drabbat er.Men jag läste innan jag hamnade här att ni med bönens och (läkarnas) hjälp nu kan tacka Gud ….Så jag vänder mej uppåt och Tackar för bönesvar.Tänk vilken nåd vi har som kan få be och även tacka .
    Hälsa så mycket och en kram till er båda samt även de fyrfota.

Kommentera

